Kollektivtrafik.

Ja, idag har jag åkt buss. Det är alltid ett spännande äventyr.
Jag tycker att kollektivtrafik är jätteviktig och jättebra! Många är fullkomligt beroende av den och den fungerar.

Men, ja det är väl klart att jag har ett men.... Idag skulle jag ta bussen ner på stan och hämta ut min medicin och eftersom jag fortfarande måste kissa stup i kvarten så ville jag bara ner och vända. Men bussen ner var sen. Fick stå ute i 20 minuter..Jag hade alltså lika gärna kunnat gå.. Fine, det kanske inte är så lätt att komma i tid alla gånger så. När bussen äntligen kommer och jag håller i mitt bankkort så chauffören ska se att jag tänkte betala med det så fräser han arg "Det funkar inte!" jag blir lite smått förvirrad, tänkte att jag faktiskt hade kontanter och tänkte fråga om det funkade, men han upprepade argt att det inte funkade! Jaha tänkte jag och kände mig lite tillplattad, men det blev gratis iaf.. Väl nere på akoteket håller expiditen på med massa annat och börjar söka efter massa av mina recept som jag sa att jag kan hämta en annan dag för jag vill bara ha min antibiotika och dra hem igen. Efter mcket om och men får jag mina piller. Jag kände att när jag ändå var nere på stan kunde jag lika gärna kika lite, men ganska snart inser jag att jag gör bäst i att åka hem istället eftersom känslan av att vara kissnödig började infinna sig. Bussen skulle komma efter 10 min.. Bussen var 5 minuter sen men för mig var det sak samma, men av ren princip är jag irriterad över det nu i efterhand. Jag står i kön och en gammal tant kommer inglidande på ett nonchalant framför mig i kön och tittar överlägset sig omkring. Jaha.. Lite mer tillplattad då.

Väl inne på bussen står jag med mitt kort och lurar utan musik i öronen. Chauffören tittar plötsligt elakt mot mig och sträcker sig efter mina hörlurar och fräser att jag borde ta av mig dem och kommunicera med chauffören minsann! Ehh.. Hade du sagt nått hade jag hört!! Jag ser mest förvirrad ut antar jag och och fortsätter skälla att jag gjorde fel med apparaten. Där kände jag för att tala om för henne hur mitt senaste dygn varit. 

Att jag kissade blod hela kvällen igår och halva natten, att jag känner mig konstant kissnödig och speciellt just då. Att det blev översvämmning i badrummet inatt så alla kläder som låg i tvätten blev dyngsura plus hela golvet inkl mattorna...
Plus att jag har mattetenta imorgon.


Jag sa dock ingenting om det utan fräste argt tillbaka att det skulle vara trevligt med lite trevliga chaufförer! Och hon blev skitförbannad, jag tod mitt kort, slet åt mig biljetten och stormade in i bussen. Hade jag inte akut behövt åka hem hade jag nog vänt och klivit av.


"Och så gråter man."

Nu har jag fått klaga och varit negativ. Vilken tur att jag inte tänker låta detta förstöra denna kväll. 

Adjöken.

Kommentarer
Postat av: Kicki

Jag tycker tyvärr att alldeles för många av busschaufförerena är otrevliga :(

Jag är så fruktansvärt less på att bli så illa bemött.. jag förstår inte VARFÖR.. Hur orkar man vara på så dåligt humör hela dagarna!? Stackars människor...

2011-12-14 @ 21:20:17
URL: http://ekogatan.blogg.se/
Postat av: Kicki

Ps. Jag bor rätt så nära om du får lusten att komma på fika eller så... :)

2011-12-14 @ 21:21:02
URL: http://ekogatan.blogg.se/
Postat av: Elin

Ja jag håller med. Och jag kände att det inte var rätt dag att vara arg mot mig utan anledning. Står där och får skäll av en främmande människa så jag trodde jag skulle börja lipa eller nått sånt moget haha! Hade någon som jobbat i butik betett sig som vissa gör så hade de nog inte blivit långvariga.



Ps. Vad trevligt! Det är så härligt att bo nära, speciellt när det finns fika och trevligt sällskap i bilden ;) Är du hemma om dagarna nu? Kan kanske komma förbi en sväng och varva ner efter tentan imorgon om jag hinner :P

2011-12-14 @ 23:41:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0