Mardrömmar.

Av någon anledning har jag drömt jättemycket mardrömmar på sista tiden. Det är inte kul!

Igår såg vi filmen Contagion. Jag tyckte den var bra och ger många funderingar över hur det skulle kunna bli. Den handlar om ett dödligt virus som sprids snabbt över hela världen. Vi har ju alla hört om både fågel- och svininfluensan. Spanska sjukan i början av 1900-talet. Det kan lätt hända och spridas snabbt.

Jag drömde i alla fall att detta skedde inatt. Att alla blev sjuka och att det innebar en dödsdom. Det var så hemskt. Jag var frisk och vågade inte umgås med folk. Vi satt i olika rum i någon slags kontorsbyggnad. Det kanske inte låter så hemskt, men känslan i drömmen. Usch. Sen vaknade jag, kände efter om jag mådde bra. Funderade över om Pether kände sig sjuk så jag skulle kasta ut honom på soffan.. Sen kom jag på att jag hade drömt. Usch.

Sen somnade jag om. Drömde nästan samma sak igen.. Fast med lite andra vinklar. Typ att jag blev dumpad och sjuk. Eller om Pether dog. Det framgick inte riktigt tror jag.

Igår natt drömde jag också hemska saker. Blev behandlad som luft av alla utan anledning. Ignorerad och förbisedd. 

Så vilken tur att livet är bra mycket bättre än mina drömmar!

Peace out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0