Grave of the Fireflies.

Igår såg jag filmen Grave of the Fireflies (Eldflugornas grav). Pether hade sagt innan att den är hemsk, men ingen gråtfilm.. Det var ren lögn. Jag har aldrig gråtit så mycket till en film.. någonsin? Ialla fall inte på flera år.. En väldigt fin och bra film! Men oj vad jag grät. Och i eftertexterna fortsatte bara tårarna att komma.. Och när jag skulle väcka Pether (som somnat bredvid mig) så ville jag bara gråta lite till. Men den var så fin och hemsk på samma gång. Jag brukar inte gråta till filmer. Eller vissa filmer, men då kommer ofta bara en liten tår.. Denna gång kunde jag inte hejda det och jag grät som ett barn. Men skönt var det faktiskt. Hehe så kan det vara. Rekomenderar ialla fall filmen till er :) Kan även tillägga att den är tecknad, men det är ingen barnfilm. Och den är verklighetsbaserad.



Här kan du läsa mer om den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0