Sjuk.

Självklart att man ska gå och få feber då. Men mår ändå faktiskt okej än så länge. Lite honungsvatten och film så ordnar det säkert upp sig. Är bara lite orolig över att jag lyckats smitta någon liten stackare på jobbet.. 

Denna vecka har jag fått tagit hand om Pether som varit sjuk, och nu får han ta hand om mig. Bra att han hann bli frisk i alla fall.

Men nu till något roligare! Jag och Agnes har gjort glass! Vi gjorde det på krusbären vi plockade i somras som vi inte kommit på nått annat användningsområde för. Vet dock inte än hur glassen smakar.. Ska ta reda på det. Kanske även lägger upp receptet här om den är god.

I samma veva slängde jag även ihop lite rödvinbärsisglass. Hade tänkt att göra lite fruktigare än det blev, men de var så dåligt rensade bär så jag ville inte puréa dem. Ska även prova göra rödvinbärsglass på samma sätt som jag gjorde krusbärsglassen, om den blev bra.

Och oj vad det växer i växthuset! Zucchinin börjar få det riktigt trångt.. Får ordna det nån dag när jag orkar.....

Ha de bra! Adjöken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0