Bola!

Jag har köpt en väldigt söt och fin sak till mig/bebis. Det är en Mexikansk bola, ett smycke som man hänger långt ner på magen. Det pinglar lite lätt när man rör sig och det ska bebisen kunna höra. Detta ljud kan sen lugna bebisen i magen och efter födseln. Bebisen ska kunna höra och känna igen ljudet efter v 20 (är i v 20 nu, 19+5). Agnes tycker om den och sitter gärna och pinglar för bebisen. Det är väldigt sött tycker jag!
 
 
 
Jag tror att Agnes börjar förstå på riktigt.. Eller kanske i alla fall. Hon pratar mycket om bebisen, att den inte kan prata och att den tränar sig genom att sparka och slå, men att den är så liten att man inte kan känna det på utsidan (återberättande av vad vi berättat för henne..). Hon sjunger för den och idag kände hon på magen och försökte hitta var bebisen låg. Jag visade var hon skulle känna och hon tyckte det såg konstigt ut när jag drog in magen så man tydligt kunde se var livmodern är. Vill också nämna att det ofta är hennes initiativ! Jag brukar nämna bebisen lite då och då, berätta något eller visa något men hon själv kan komma med stetoskopet och vill lyssna (även fast man nästan inte hör något), fråga om bebisen är glad i magen eller bara slänga ur sig en kommentar "Jag tycker om dig, bebisen och Pappa!!!" och kasta sig i famnen på mig. Jag däremot försöker att inte prata om bebisen hela tiden dels för att Agnes inte ska behöva längta hela tiden och dels för att man kan ju lägga lite fokus på Agnes också. Eller på annat. Men hon verkar mer och mer peppad på att få bli storasyster och det är så skönt! Hoppas verkligen att hon även är positivt inställd när Hajen fötts. Jag försöker förbereda med att bebisen kommer vara tråkig! Bara sova och kanske skrika i början och att det kommer dröja länge innan den kan gå och prata. Så.. vi får se. 
 
Nä, tror vi ska lägga lite mer fokus på flytten nu.. Det är ju den omställningen också. Mycket som händer för en 4-åring, men det kommer inte vara några problem tror jag. Omställning för mig och Pether med så klart. Vi har mycket att göra. Först klara skolan sen flytt och jobb för mig! Bara en månad innan jag ska börja jobba. Känns sjukt! Och lägenheten! Jag längtar så nu till flytten för här är det ju konstant kaos med kartonger och saker överallt. Sen lite pyssel och sånt på det. Perfekt!
 
Nä nu ska jag sova. OverAndOut!

Kommentarer
Postat av: Mli

Köpte en sån bola till en kompis här på Cypern när hon var gravid. Hon hade den alltid på sig ända till bebin kom och han älskar att ha den i sin mobil ovanför sängen fortfarande :)

Svar: Kul att höra! Jag tycker det känns så mysigt. Och både jag, Pether och Agnes blir lite mer påmind om magen och bebisen av pinglandet. Hoppas denna också uppskattas sen :D
Elin

2012-12-11 @ 12:23:21
URL: http://Lifeasacypriot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0