Hur det kan bli.

Jag har så svårt att greppa verkligheten ibland.
 
För det första är jag med barn! Det är en sak som jag inte alls förstår. Det ligger ett litet barn i min magen som buffar och sparkar.. Som faktiskt kommer att komma ut sen och vara min! Eller vår så klart. Just nu skulle det lika gärna kunna vara en enhörning eller en dröm. Det lär väl inte bli verkligt förrän barnet ligger i famnen.

Mamma känner jag mig inte som. Det känns sjukt att jag kommer bli/är? det.. När blir man det?

Det känns som att det finns en anledning till att man ska bära på detta liv så länge innan man får ta hand om det.. Jag känner i alla fall att jag behöver tid till att bearbeta vad som händer och fundera över vad som kommer.

Tänk om man inte får några moderskänslor? Tänk om man inte känner att man har nått band till den lille? Jag tror väl att det kommer men det känns så sjukt och konstigt. Och alla dessa känslor spyr jag ut här..
 
Hehe man kan se på magen ibland var bebisen ligger.. Det ser så tokigt ut!
 
Jag har varit lite fundersam över min vikt under denna graviditet. Jag tror inte det är någon fara men det brukar väl vara så att man går upp i vikt.. Jag har stått stilla! Eller gick ner några kilo och nu är jag tillbaka där jag började. Har inte gått upp något än. Jag tror att jag har gått ner i vikt och upp i bebisvikt för att bebisen har ätit på mig istället för att kräva ny mat och ny energi.. Eller det kanske är så att jag äter på mig själv och bebisen tar den nya och fräsha energin. Jag tycker iaf att benen ser lite smalare ut än tidigare och Pether tycker att det ser ut som att jag har gått ner i vikt fast plus en liten mage då.. Inte mig emot! Jag har ju en hel del att ta av så.. Och jag lär ju gå upp snart.. Och förmodligen blir det väl ganska många kilon. Viktigt att poängtera är att jag äter bra och mest nyttigt (lite onyttigt också så klart..) och jag går aldrig hungrig. Jag försöker varken gå ner eller upp i vikt utan jag antar att kroppen tar hand om det där.. Behöver den mer energi och mat så lär den ju signalera det. Och det kommer säkert.... ;) Men än så länge är det skönt att ha det såhär faktiskt. 

Idag fick jag en så otroligt välkommen "julklapp" som inte är en julklapp, men ändå. Från Trygghansa! Jag skickade ju in lite bilder på mina fula märken på huden efter eksemen. Fick en överraskning på kontot. UNDERBART! Jag som har haft så ont i magen och varit så orolig över hur vi ska klara 2 månader med dubbla hyror och i princip ingen inkomst denna månad! Men nu behöver jag inte oroa mig lika mycket! Dock är det så att detta är pengar jag får för mina besvär och jag tycker väl inte att det känns kul att lägga dessa pengar på hyra.. Men men. Jag får komma ihåg detta och sedan unna mig lite som jag vill ha och behöver. Fast en diskmaskin blir det nog nu! Åhh vad glad jag är över att mamma har fortsatt betala denna försäkring för mig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0