Sy

Jag ångrar verkligen inte våra impulshandlande av symaskiner och sybehör. Visst är det så att det inte blir så mycket billigare än att köpa färdiga saker, men det känns så mycket roligare att göra saker själv!
 
Sen är det klart att man kan spara mycket pengar genom att vara lite smart när man handlar tyger och sybehör. Och använda så mycket som möjligt och på ett smart sätt!
 
Jag syr även sådant jag förmodligen inte hade köpt, bara för att jag kan. Sen väljer jag att inte sy sånt som är för jobbigt eller krånligt. Exempelvis håller jag just nu på att sy ett Babynest inspirerad av detta mönster och det är väldigt roligt. Jag använder ett tyg jag hade hemma som jag köpt billigt på Ellos, rep köpte jag på Jula och kommer ha mycket kvar.. Till stoppning tänkte jag använda ett eller två "gamla" täcken beroende på hur mycket som går åt.. (De är inte gamla eller mycket använda, men vi använder bara tunna täcken för att det blir för varmt annars!) Och kantband fick jag av farmor, men de är inte alls dyr att köpa! Så det kommer inte kosta så mycket! Tyvärr är täckena nedpackade och tyget otvättat så jag har bara kunnat sy lite så tänkte jag tvätta det innan jag stoppar och gör färdigt det. Undra bara när jag kommer kunna göra det. Aja! Man får väl försöka hejda sig!
 
Sen kommer jag nog inte göra massa bodys.. Kommer nog prova, men för det första så har vi så mycket kläder redan så vi behöver ju inga.. Sen är de bra mycket krångligare än byxor så då kanske det är roligare att sy andra saker.. Men jag ska nog prova i alla fall!

Vi planerar ju att använda tygblöjor så jag sydde en liten blöjpåse av vaxad textil som man kan ha i skötväskan och stoppa de smutsiga blöjorna i när man är ute. Det kändes rätt smart och bra tycker jag! Ska även sy en större som man kan ha bredvid skötbordet.. Tanken är att om man har en sån med dragkedja och så, så kanske det inte luktar så mycket om dem.. Och sen när man ska tvätta så är det bara att tömma påsen i tvättmaskinen. Hoppas min plan stämmer!
 
Jag har även sytt ett nytt överdrag till skötbädden och är mycket nöjd!
 



 
Amningskudde.. Är det något att skaffa/sy sig?
Jag har sett i olika forum att dom är populära.. Men är de nödvändig om man ammar? Antar att de inte är ett måste, men kan vara bekvämt? Eller funkar en vanlig stor kudde? 

Kommentarer
Postat av: Mli

Ammningskudde är jätte bra, jag använde min till den föll sönder haha den är lika skön att ha bakom ryggen nr man läser en bok :) eller att ha som stöd när lilla bebisen börjar sitta fast fortfarande är rund under rumpan och det r risk för fall bakåt ! Jätte fina saker ty knåpar ihop !! Kram

2012-12-31 @ 19:58:03
URL: http://Lifeasacypriot.blogg.se
Postat av: HomeRiver

Jag låg mest i sängen när jag ammade små. När det är större behövs ingen kudde alls. Så... det är en smaksak.
Vad kul att du syr och skapar!!! Hoppas jag får mer tid för det!
Gott Nytt År!!

Svar: Ja, jag tänker att det kan vara lite olika.. Om amningen ens funkar också.. Får jag tid och tyg över så kanske jag gör en bara för att det är roligt att sy. Skulle nog inte köpa en faktiskt. Det är ju så kul att sy och skapa själv :)God fortsättning!
Elin

2013-01-01 @ 17:59:38
URL: http://www.homeriver.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0