Tankar..

Just nu finns det väldigt mycket att längta efter. Men först och främst.. ja julen, men det var inte det jag tänkte på riktigt.. Utan mer flytten! Om ungefär två veckor kommer vi ta våra prylar och dra till Rödön!
 
Där kommer jag och Pether flytta ihop i vår egen lägenhet som bara är vår. Vi kommer tillsammans få fixa i ordning, bestämma vad vi ska ha för möbler, om vi behöver nått nytt, hitta vår gemensamma stil osv. Vi kommer kunna börja fixa lite smått inför det nya livet som kommer i slutet av april.. För här finns inte plats. Det kommer vara vårt hem! Där vi skapar vårt gemensamma liv utan rester av det gamla..

Jag ser så mycket fram emot det! Det ska bli så kul och spännande! Och perfekt för barnen! Känns rätt konstigt att säga barnen.. Men det kommer ju vara två. Underbart.

 
Där vi bor nu är ju samma lägenhet han delade med Agnes mamma. Inget ont om henne eller så, men det känns inte så bra eller kul när det hela tiden dyker upp sådant som legat i någon låda, bortglömt, gamla minnen, saker, bilder.. Sådant som varit hennes/deras. Så kan det ju vara även om man flyttat, men då ligger det förhoppningsvis inte så framme som... ja jag vet inte. Jag har tyckt att det har varit jobbigt med allt. Att acceptera att han hade ett liv före mig. Jag hade ju ett liv före honom också, kanske inte nå direkt seriösa förhållanden.. Inga barn.. Men ändå. Jag har väl tänkt på dem som "lyckliga familjen" med ett sött litet barn.. Som om dom hade nått mer än vi. Vilket de kanske haft eftersom de har fått barn tillsammans med graviditet, förlossning och allt som kommer sen.. Men det säger iof inte så mycket om förhållandet. Det har väl varit nån osäkerhet i mig på nått vis. Jag är inte ett dugg osäker på honom! Jag vet att han vill vara med mig och att vi har nått underbart. Och jag vet att man varken kan eller ska jämföra.. För det går inte! Men ändå.. Dock hade jag dessa känslor och tankar mer förut än nu. Jag har väl blivit mer säker på oss och på mig själv. Att jag duger och är bra.

Jag har en ständig påminnelse om deras förhållande. En väldigt söt och rar påminnelse som faktiskt gör att jag inte vill "radera" Pethers historia med andra tjejer. Hon är ju något gott som kom ut deras förhållande. Agnes :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0