Ultraljudet

Idag var det äntligen dags!
Vaknade runt halv 8 med ett ryck.. Sen var det lite svårt att somna om när jag kom på vad vi skulle göra.
 
Vi hade ju planerat att ta med Agnes.. Men hon hade inte alls mått bra imorse och hennes bonussyster hade även kräkts.. Så det kanske skulle vara dumt att ta med någon som kanske också var magsjuk på sjukhuset eftersom Agnes inte mådde så bra heller. Så typiskt.. Gjorde lite ont i pappahjärtat tror jag.. men hon ska få lyssna sen om hon vill. Det kanske även kan vara lite svårt för henne att förstå även om hon är med och ser när den rör sig och så. Men det är ju till och med svårt för mig att förstå.
 
Vi åkte iaf dit och äntligen blev det vår tur. Blågel på magen sedan fick vi se Hajen! Nu är det ju bevisat att det inte är en haj, för den hade två armar och två ben, ett huvud och allt som en människa ska ha! Den rörde sig för fullt och gäspade! Vi fick se pupillerna, ögonlocken, näsborrarna och massa annat som inre organ och sådant.

Det var väldigt häftigt! Jag vill se mera! Fick ändå ligga lite extra länge för det var en läkarstudent som var med och ville prova lite. Han hade aldrig testat göra ett ultraljud och undrade om det var okej.
"Ehh ja, jag kan ligga här hela dagen! Alla får prova!" Helt underbart!
Bilderna fick vi gratis för att de använt mig som testkanin! Ja, det var ju så synd för mig! Eller :P
Vi kollade inte vad det kan tänkas bli för kön. Det får bli en överraskning! Pether är väldigt bestämd på en punkten! Och för mig kvittar det... Så det blev inte så!
 
Jag kan se en viss likhet på munnen med Agnes/Pether som liten..?
 
 
Jag är fortfarande helt lyrisk över detta. Så kul var det!
 
Men efteråt tog jag och Pether en sväng på stan och åt lunch sen kollade vi på bebis och barnkläder och saker. Både Agnes och Hajen fick lite grejer.
 
 
En body med randiga tajts och en mössa med öron till! Fick bli st 68 eftersom vi har så sjukt mycket kläder i ministorlekar. Det blev även ett par tossor och ett fotoalbum.
Agnes fick en lite tjockare klänning. Kan ju vara skönt för henne som ofta vägrar annat hos oss.. Sedan blev det två vanliga tröjor att ha under klänningarna och strumpbyxor.
 
Jag gillar hennes intresse till olika saker. Först när hon kom hit så visade vi bilderna från ultraljudet och hon sa bara "Ja, det är i Elins mage... Vad är det där?!" och pekar på adventsljusstaken.. Aja :P Hon blev lite mer intresserad sen när vi berättade lite mer om hur det gått till och vad vi hade sett. Men det är väl svårt att förstå.. det är det ju fr mig med! Helt sjukt känns det! Men så bra!
 
Ikväll ska vi mysa lite och sy lite! Fick ju hem vår nya overlock idag! Trevligt! Nu ska man bara lära sig att använda den. Bara att trä den känns ju som en väldigt komplicerad uppgift, fast det ska nog gå bra. Var ner på biblioteket och lånade lite tidningar med olika mönster och pyssel i.
 
Känns ju väldigt bra att man fick med MASSA saker till den och gratis leverans från England och ändå typ halva priset mot vad den kostar i Sverige. Tack Fia för tipset!
 

Kommentarer
Postat av: Mli

Lilla bebin ser jätte fin ut !!

Svar: Ja! :D Verkligen! Känns fortfarande helt overkligt! Men coolt!
Elin

2012-12-03 @ 20:05:56
URL: http://Lifeasacypriot.blogg.se
Postat av: Ellinor

Overlock... oj, det har jag drömt om i MÅNGA år...!

Kul att höra berättelsen om ultraljudet också :)

Svar: Ja, jag har varit lite sugen länge.. Och råkade väl bli lite gravidgalen och beställde en.Köpte den för typ 2000 med massa tillbehör som pressarfötter från http://www.sewingmachines.co.uk/brother_over.htm (brother 1034D) Så... Det är ju inte så farligt ;)
Ja, det var verkligen en häftig upplevelse! Måste nog "få väldigt ont snart" så jag måste in på ett till UL ;)
Elin

2012-12-04 @ 21:34:40
URL: http://www.homeriver.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0