Alla <3 dag.

Idag är det alla <3 dag. Det är väl en dag att fira va? Eller?
Nja.. Jag gillar inte riktigt grejen med detta. Att det ska vara en speciell dag man ska ge blommor och choklad till sin kära. Bara ett sätt för att få oss att konsumera. Alla singlar får känna sig lite extra ensam och de som har partners som inte bryr sig får känna sig lite extra förbisedda.

Så vem vinner på en sådan dag? Ja.. De pluttinuttiga människor som faktiskt firar tillsammans.. eller "frågar chans" på den där personen som alltid varit så intressant.. Som uppvaktar och blir uppvaktad. Nej nej, jag har inget emot att folk uppvaktar varandra! Gör det!!! Det är inte dumt alls! MEN jag tycker att man inte ska glömma bort att ta hand om varandra i vardagen! Varför behövs en speciell dag att visa varandra hur mycket man tycker om varandra? Jag tycker inte mer om min Pether bara för att det är den 14 februari.

Sen ÄR det så att jag är tjej och hade kanske blivit lite besviken om han inte brytt sig alls i denna dag.. Även om jag inte vill bry mig i sånt så gör jag det nog ändå.. Kan inte hjälpas. Slapp dock bli besviken eftersom jag fick en jättefin tavla av honom! Så jag var den taskiga som inte gav någon present idag.. Det var dåligt av mig!! Men han kan få en fin vardagspresent av mig en annan dag istället. Det tycker jag världen behöver mer av faktiskt. Vardagspresenter. Uppskattning.



Jag har tänkt lite på hur det är med de som ofta ger varandra blommor och överöser varandra med romantik och sånt.. Som alltid säger att de älskar varandra i telefonen.. Som alltid talar om för varandra hur mycket de tycker om varandra..
Det är fint!! Men jag skulle inte riktigt vilja ha det så.. Jag tror det speciella förlorar sin mening lite.. Alltså laddningen i orden.. Jag vill att det ska kittla härligt i bröstet och att man ska skina upp som en sol när man får höra det.. Att man verkligen känner att det betyder någonting och att det inte är tomma ord.. Då menar jag inte att man ska få höra det sällan heller.. Men med jämna mellanrum. När man verkligen vill tala om för sin hur mycket man verkligen uppskattar personen. Sån är jag! Jag vet ju att han tycker om mig utan att det behöver sägas.. Så länge han visar det. Är man osäker på det och behöver höra det jämt så kanske man måste fundera över hur man ser sig själv. Eller hur man ser sin partner. Eller sitt förhållande.

Det är mina tankar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0