Hud. Igen.

Idag har jag varit på hudmottagningen på sjukhuset.
Måste inleda med att jag gillar min läkare. Han är bra! Han lyssnar!
Han kan dock vara väldigt rak. Barsk. Men inte omöjlig. Han hör gärna och lyssnar på hur jag vill ha det.

Så idag fick jag sola direkt! Det var ju lite speciellt. Klä av sig allt och ställa sig i en liten kur full med lysrör. Stå där i ca 20 sek och sen va det klart! Detta ska jag då göra tre ggr i veckan framöver. Hoppas att det hjälper. Nu har jag blåmärken efter att jag kliat mig. Sår och utslag. Det känns som att huden.. det finns nog inte ord att beskriva. Nätterna när man ligger sömnlös för att hela huden kokar.. Och det spelar ingen roll vad jag gör...

Ska även försöka röra på mig mer har jag bestämt för man blir rätt stilla när man pluggar hemma. Så jag ska försöka att gå fram och tillbaka till sjukhuset 3 ggr i veckan då jag ändå ska sola. Då har jag en anledning att gå ut! Annars är det så svårt.. Men har man ett mål och måste gå så! Då kanske man gör det!

Jag känner att jag börjar tappa mig själv. Är inte alls nöjd i mig själv i hur jag mår/ser ut/känner mig just nu. Har mycket att göra med att eksemen är illa, men också dessa extrakilon.. Att man inte äter så bra mat.. Nu vill jag göra någonting. Inte träna eller diet. Absolut inte.. Men jag vill hitta mig själv. Vill kunna se mig i spegeln och tycka om det jag ser. Så nu när jag påbörjat denna behandling så ser jag faktiskt lite hopp. Och då vill jag inte bara förändra en sak, utan allt det jag vill ändra allt. Jag tror jag bör lägga om och äta bättre för hudens skull också, men jag vill ha mer energi. Sluta känna att man går på 60% hela tiden. Jag vill känna en dag att jag mår BRA! 100%! Det har jag inte gjort på många år.. Eller någonsin?

Nu orkar jag inte mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0