Idealet.

Jag blir så arg ibland! Kollade runt lite igår på lite större bloggar. T.ex Kissie.

Jag blir rädd. Rädd för att den/hon är många tjejers förebild. Hon ses som något eftersträvansvärt hos många. Ses som idealet. Ett väldigt modifierat ideal. Operation på operation. Ingen mage, stora tuttar, fixad näsa, supersmal (ätstörningar?), smink till förbannelse.. Är det vad tjejer i tonåren ska se upp till? Tjejen kan inte må bra. Detta gäller dock inte bara henne utan majoriteten av de större bloggarna (ev utan operationer..) och framförallt kändisarna!!

Livsstilen. Lyx, glamour, fylla, sex, killar. Ser ner på andra som valt bort det livet eller lever på ett annat sätt.

Framställer sig själva som objekt för andra att titta på.

För någon vecka sedan såg jag och Pether en film, eller mer som en föreläsning om reklams inverkar på oss och dess budskap. Killing us softly hette den. Väldigt bra! Där talar hon om skönhetsidealet som faktiskt är en fysisk omöjlighet för de flesta av oss att uppnå. Att det är genetiskt att vara "modell-material". Hur vi objektifierar kvinnor (och i viss mån män) vilket ligger till stor grund för de våld många utsätts för.

Jag rekommenderar den varmt till ALLA!!!

Länk till den filmen på Youtube: Killing Us Softly.

Jag förstår inte. Verkligen inte.

Tycker du att det är snyggt, attraktivt, sexigt, åtråvärt, vackert etc med kvinnor du kan räkna kotor/ revben på när de har kläder på sig?! Eller utan kläder..

"Nothing taste as good as skinny feels" Kate Moss

Läskigt. Det är inte konstigt att så många utvecklar ätstörningar.

Det gör mig så ledsen.

Jag är inte smal. Absolut inte, men jag är relativt nöjd med mig själv. Jag vill inte se på mig själv på ett negativt sett, men det gör jag såklart ändå. Jag vill gå ner i vikt. Vill se bättre ut. Vill vara snygg, men inte på min hälsas och psykes bekostnad. Jag mår bra. Jag vill se ut som mig.. Inte som en modell. Inte som dig. Jag vill vara som jag är. Jag vill må bra i mig själv. Därför äter jag det jag vill. Gör jag vad jag vill. Klär mig som jag vill! Punkt.


Kommentarer
Postat av: Christer Pirfält

Hejja Elin! Håller med dej, och du ÄR jättesnygg

2012-01-11 @ 19:57:55
Postat av: Daniela

"Livsstilen. Lyx, glamour, fylla, sex, killar. Ser ner på andra som valt bort det livet eller lever på ett annat sätt." Precis som många ser ner på de som lever som tex "Kissie"? Och Elin. Jag vet inte om du känner Christer eller inte men jag håller med honom, du ÄR jättesnygg :D hihi

2012-01-13 @ 19:51:38
Postat av: Elin

Tack vad gullig ni är!

Jag ser ner på människor som sätter sig högre än alla andra och ser ner på andra på grund av deras livsstil, inkomst, klädstil.. Jag ser inte ner på dem för att de är rika och så, utan jag tycker de beteer sig som svin och sitter uppe på sin jävla piedestal och dömer alla andra.. Nu var det inte bara Kissie jag menade utan många andra.. Som den där jävla bruden som är rädd för fattiga människor..

2012-01-14 @ 02:08:20
URL: http://elinsc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0