Januari

Usch vad jag är sjuk! Eller.. kanske inte.. Lite hängig och snorig. Inte farligare än så, men det är ändå väldigt segt. Hoppas att det inte blir värre med kommande tenta på måndag..

Igår var det tydligen röd dag så jag och Herr Olsson var hemma hela dagen och pysslade, virkade och målade. Det var en mycket trevlig dag. En lugn dag, precis vad jag behövde.. En lite promenad hanns även med faktiskt.

Jag tog och gjorde ett par vantar åt Pether.. De är inte riktigt klara än för jag måste fästa trådar och sådant. Gör klart det ikväll tror jag. Men sen kommer han få göra det han vill ha själv för jag håller på och lär honom hur man gör. Det är ju så konstigt för mig att försöka lära någon som inte vet vad de olika maskorna heter. Han ser bara förvirrad ut när jag säger att han ska göra två fasta maskor i varje lösmaska. Men det är ju bra träning för mig också. Och det går bra för honom!

Idag har han gjort bröd i lergryta med ett väldigt lyckat resultat! Mmmm! Jag har också gjort något i köket idag! Jag har faktiskt gjort hummus! Förut var jag inte så förtjust i det.. Eller jag tycker inte om konsistensen av kikärtor, men jag har gjort på röda linser. Man kan göra på i princip vilka bönor eller ärtor, vad man nu tycker om. Hummus är väldigt gott att dippa till exempel grönsaker eller chips. Nyttigare också!

Jag kanske slänger in ett recept sen på hur du kan göra din egen hummus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0