Konsumtion.

Det är ju lätt att konsumera när man plötsligt har lite pengar över...
Men jag ska inte köpa såå mycket onödigt.. (fick ju en liten slant i försäkringspengar).
Jag har ju lidit! Det har varit jobbigt med huden! Jag har fått en liten kompensation.. Är det så hemskt då att handla lite saker man vill ha? Jag har ALDRIG haft pengar över på detta sätt. Dessa pengar har jag ju inte räknat med.. De är helt utöver!

Nu har jag råkat handla lite.
ProMarker-pennor
2 block till marker-pennorna att rita i (ett A3 och ett A4)
Kina Tusch
Sculpeylera
Svamp & Frukttork (så man kan torka det man plockar i skogen..)
Febertermometer... Haha! Ja det är ju kul att köpa, men våra är värdelösa..
Middag på T&K
Resa till Prag...

Det jag vill köpa:
En bra digital köksvåg
En rivsak.. typ ett nytt rivjärn...
DermaSilk byxor
Bambu sängkläder
Ny säng (för herrn tycker vår är lite för mjuk..)
En iPad3.

Jag tror att jag i hela mitt liv liksom fått det inpräntat att man inte ska handla så mycket! Eller snarare, det har inte funnits några pengar att handla för.

Måste man spara pengar hela tiden?
Ja visst, jag vill ha hus NU! Men det har vi ju inte råd med i alla fall. Spara pengar till handpenning? Spara pengar till en större bil?

Det måste väl få vara okej att handla lite?

Det är ju inte bara massa rat ändå.. En del vettiga saker.. Samtidigt som jag är emot den höga konsumtionen! Jag vill inte vilja handla! Jag BEHÖVER inte sakerna..

Men som man ser ur ett annat perspektiv:
 
Sakerna jag köpt som pennor, block, lera.. Det handlar om skapande och kreativitet. Man kan gå göra saker tillsammans med och till personer i sin omgivning (eller till sig själv såklart). Kan säkert fixa härliga presenter etc.
Svamp och frukttorken kan man korka massa olika saker i! Istället för att köpa torkade blåbär så man man plocka blåbär och torka dem själv! Lika så med svamp, andra bär och frukter.. Så det är ju bra för sånt är ju svindyrt!
Febertermometer.. Ja som sagt. Bättre med en man vet funkar och visar ett riktigt resultat.. Speciellt om Agnes blir sjuk så är det bra att kunna kolla tempen.
Middagen på T&K var helt enkelt värd det. Punkt.
Resa till Prag när Pether fyller 30. Inte dumt!

Sen det jag vill ha. Jag ska köpa lite saker till köket, men det är ju ändå inte så mycket pengar om man handlar på Clas Ohlson.
DermaSilk. Jag fick pengarna för att jag har problem med huden. Då kanske det är bra att skaffa nått som hjälper mot det! (Sköna med dyra kläder som lindrar.. Inte botar)
Bambusängkläder. Bomull känns som sandpapper mot min hud. Så känslig är den.. Bambu ska va jättebra men jättedyrt...
Ny säng. Dyrt. Sängen vi har är relativt ny så det känns såå onödigt! Dock kanske det behövs så Pether inte behöver ha ont.. Okej! Jag kanske också känner av det..
iPad3. Det mest onödiga.. kanske dyraste också. Bläää!

Beslut hit och dit.

Kommentarer på det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0