T&K!

Igår tog jag med min karl och bjöd honom på dejt.

Vi gick på Restaurang T&K och åt. Det var underbart gott och trevligt med bra service. Och trevligt sällskap såklart!

Jag tycker det är bra att de byter ut sin meny men jämna mellanrum och deras meny är liten och behändig. Jag tycker att det känns märkligt att gå på restaurang och ha 40 rätter att välja mellan. Hur färsk och bra kan den maten vara då?

T&K har 4 väldigt olika "områden" man kan välja just nu. Alltså ett område har en förrätt, varmrätt och efterrätt. Sen kan man säkert välja förätten får den ena och varmrätten från den andra.
 
Jag åt En dag i Italien.
Förrätt: Sotad Carpaccio
 
Varmrätt: Skaldjursrisotto
 
Jag valde bort efterrätten, men den som hör till är
Efterrätt: Basilika Pannacotta
 
Pether åt Grekisk Grillfest.

Förrätt: Greksallad 4.0
 
Varmrätt: Variation på Lamm
 
Han åt inte heller efterrätt..
Efterrätt: Fruktcarpaccio
 
De andra två som finns att välja är Franska Rivieran och Svensk Midsommar.

Visst det kostar lite.. Men det gör det på vilken restaurang som helst och denna har vettig inställning till mat! De vill ha det så mycket som möjligt efter säsong, närproducerat och utan massa trams som e-ämnen.

Jag drack iaf något som var otroligt gott! Det serverades som alkoholfritt vin så jag var väldigt skeptiskt, så Tomas (som jobbar där) lät mig prova lite innan jag bestämde mig och det var lite likt vin, men utan den där äckliga vinsmaken. Bara Blåbär hette det. Och det var just det, Bara blåbär! Inget annat! Det ska jag lätt dricka igen, måste bara hitta var det säljs... Här kan du läsa mer om det! Kul att han avledde mig från att ta en läsk!



<3

 
Värt varenda krona.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0