NoPoo

Daniela tipsade mig om denna sida! Jag gillar verkligen idéen!

NoPoo!

Denna sida handlar om att man kan använda annat än kemikaliefyllda schampoon, tvålar, deodoranter etc. Massa intressant och bra!
Jag tror inte vi behöver alla produkter vi använder hela tiden!!

Jag använder väldigt få dagliga produkter. Har ingen ansiktstvätt, använder nästan aldrig parfym, har en kristalldeo (fuskar dock med rexona ibland... skärpning!), tvättar mig med riktigt tvål (fast och eko men har inte kollat helt vad den innehåller).. Kläderna tvättar vi ofta med tvättnötter och någon gång ibland med naturligt och miljövänligt tvättmedel.. Men däremot utsätter jag min hud för starka steroider pga mina eksem. Det gillar jag inte.. men måste faktiskt. Sen använder jag säkert massa onödigt skit..

Det hade ju varit underbart att kunna tvätta hår och sig själv utan massa strunt. Tvätta ansiktet med honung! Det ska jag prova!

Jag känner dock att jag kanske inte kommer följa allt, men det är absolut tänkvärt! Och vi utsätter oss för massa onödiga produkter hela tiden.

Jag har inte så bra hud med mina eksem, däremot har jag nog ganska bra hy.. och jag tvättar mitt ansikte med vatten.. Och med tvål om jag står i duschen eller mot all förmodan sminkat mig (vilket jag i princip aldrig gör).

På sidan No Poo står det även vilka ämnen man bör undvika i sina skönhetsprodukter och varför.

Och hur många rengöringsmedel står i ditt städskåp?
Man klarar sig långt på såpa, bikarbonat och ättika.. Jag använder även galltvål och avkok från tvättnötter, som man även kan använda som schampoo.. Skulle du våga prova det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0