Lite hjälp..

Jag håller på att kika och fundera över lite som jag vill köpa till hajen. T.ex. Täcke & kudde, sängkläder och lite sånt. Men har hittar bara massa olika storlekar på täcken så vet inte var jag ska hitta nått bra med passande sängkläder. Därför tänkte jag ev. sy egna sängkläder så kan man köpa täcke och kudde, först till vaggan och sen blir det väl större till spjälsängen.. Eller bara köpa ett vanligt täcke och klippa i lagom stora bitar. Men jag tycker det känns så dyrt överallt! Och jag hittar inga bra sidor att köpa textil... och sen till ett vettigt pris!

Någon som har några tips?

Jag vill nog även köpa lite tyg att prova göra lite kläder.. Så bra tips på det tar jag också emot.

Kommentarer
Postat av: Kicki

Vad jag vet så har man samma täcke i spjälsängen som i vaggan. Blir så dyrt om man ska en massa olika. Jag var på jysk och frågade vilket det bästa täcket var och så köpte jag (min mamma) det :)

Svar: Fast på många sidor är det olika storlek..Finns olika täcken till vagga, spjälsäng och vagn. Sen är ju fan alla täcken till spjälsäng olika storlek också! Så drygt. Jysk och Ikea har t.ex. inte samma mått. Dock tror jag inte man behöver olika. Vi kommer nog köra på samma. Men vi får se :)
Elin

2012-11-26 @ 14:59:55
URL: http://ekogatan.blogg.se
Postat av: Ellinor

Nja, det finns faktiskt olika storlek på spjälsäng och vagga. Men... ni kanske inte behöver någon egen säng till bäbisen ;)

Svar: Hehe fast bebisen har redan både vagga och spjälsäng. Superfin vagga! Vi har fått den av mamma så jag har inte fått tagit hem den än. Hon tycker inte vi ska få några grejer förrän närmare bebisen ska komma :) Kanske måste lägga upp nån bild på den.. :)
Elin

2012-11-26 @ 19:15:50
URL: http://www.homeriver.se
Postat av: Kicki

Ja FINNS gör det ju garanterat.. man måste ju komma på alla sätt man bara kan för att tjäna pengar.. men jag menar att jag inte tycker att det är nödvändigt. :)

Svar: Det är lite så jag tänkte också. Vi får se. Jag kanske syr ett täcke till vaggan som får "följa med" den eftersom den är tänkt att användas av alla mina syskons barn och så. Sen kan man fixa annat till spjälsängen. Det hade ju varit härligt om det finns ett täcke till den, sen behövs det säkert inte för att man kan använda samma till vagga och spjälsäng :P
Elin

2012-12-03 @ 19:49:36
URL: http://ekogatan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0