Lite saker till Hajen!

Fakiskt har vi inte köpt så mycket saker till Hajen än. Jag har ju som jag redan skrivit om varit väldigt orolig.. Ja, är väl fortfarande, men det känns bättre.
 
I alla fall så har min kära lilla mamma som nu ska bli mormor gått loss och köpt lite allt möjligt. 
 
Hon har köpt diverse kläder (beg. av hennes kompis), ett babygym (som jag inte riktigt förstått om det ska få bo hos mig eller henne :/ och en vagga!
 
En Leandervagga. Man hänger upp den i taket var man vill. Man kan förslagsvis ha en krok i vardagsrummet och en i sovrummet. Också kan man gunga bebisen åt vilket håll man vill, även upp och ner om man så vill det. Men det är så fin!
 
(Lånad bild)
 
Jag får dock inte ta hem den än. Mamma tycker det är onödigt och för tidigt. Får vänta tills vi flyttat vilket kanske är bäst.
 
Vi har några saker kvar från Agnes.. Spjälsäng, matstol och en voksipåse. 
 
Vi har faktiskt köpt en vagn. Det gjorde vi rätt tidigt, så det har stått i förrådet läänge! Blev en Emmaljunga Classic Sport. Lika modell som Agnes hade, men denna är lite nyare och annan färg. Kände även att det är roligare för mig på nått vis att få köpa en vagn som är min också och inte Pethers fd. familjs.. Men det är en rejäl vagn som nog kommer funka i snön här uppe.
 
Idag fick jag hem lite saker jag köpte från Minimundus efter Ellinor tipsat om den sidan för mitt BH-problem.. Men hittade även en liten söt maraccas.. så den fick också bli Hajens!
 
(lånade bilder...)
 
 
Har provat de två "gravidbharna" jag beställde och de känns okej! Fast lite konstig i urringningen... Ska prova dem ett tag och återkommer.. för den som är intresserad ;)
 
 
Men så nu... Det vi behöver åt Hajen är ett babyskydd (bilstol första månaderna)... Ev lite mer kläder.. En byrå till kläderna.. Sen är det inte så mycket mer. Pether byggde ju ett skötbord som vi behåller också.. Så det har vi. Och vi är bara i v18. Eller imorgon går vi in i v19. Haha
 
Ska på klädbytardag på lördag så hoppas att jag ska kunna hitta lite kul där, både till Agnes och Hajen.
 
Kom du också förresten! Jag kommer hjälpa till där då det är Sofia som håller i det. Det kommer ske på ABF den 1 december! Kl12-13.30 lämnar man kläder eller leksaker och får biljetter så man sedan kan komma tillbaka mellan 14-15 och försöka hitta andra kläder eller leksaker som man vill ha. Man kan max få 15 Klädbiljetter och 10 leksaksbiljetter. En biljett motsvarar då ett plagg eller en leksak beroende på vad man lämnat. Tror det är okej att lämna mer än 15 plagg, men man får bara 15 biljetter för kläder. 10 för leksaker. Var och hjälpte till på förra klädbytardagen också :) Det är ju en superbra idé! När kläder börjar bli för små så kan man byta till sig lite större!
 
 

Nä. Nu ska jag hitta på något annat. Typ leta tyger på nätet eftersom jag precis råkat impulsbeställa en Overlock.. Värsta fancy symaskin så man kan sy massa kläder och sånt. Men det var ett bra pris! Tack för det Fia! :) Har faktiskt lyckats hitta massa fint på ebay! Så.. Kanske ska beställa lite tyg så man kan fixa lite sängkläder och annat smått och gott!
 
Puss och kram! Nu har jag bloggat färdigt för idag. Eller? Haha 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0