There's an app for that!

Laddade hem en app till iPhonen där det påstods att man kan höra bebisens hjärtljud genom telefonen. Ja, genom appen då. Måttligt skeptisk kunde jag inte låta bli att prova..... Så jag slapp fundera mer.. Liksom bevisa att det inte skulle gå.

Och jag fick faktiskt höra hjärtat! Tror jag.. Det dunkar.. Rytmiskt.. Mycket snabbare än mig egen puls. Det är ju sjukt coolt att det funka! Ja, fast jag har lyssnat ganska många gånger idag sen jag skaffa appen och bara hört lite en gång. Men jag spelade in det så jag kan lyssna på det igen och igen.. Sen får man nog göra ett sånt här efter detta: <3

Appen heter BabyScopeApp och kostar typ 38kr i Appatore. Jag kan tycka att det är värt om man är lite för nyfiken som jag! Bara man förstår att man inte ska oroa sig om man inte hör hjärtat. Det är rätt svårt! Jag vet inte när man bör kunna höra.. Jag är ju i v19 (18+0) så... Ingen aning.

Tyvärr funkar det inte med iPhone 5 eftersom den har hörlurskontakten på samma kant som micken. Dåligt planerat Apple! Men min "gamla"4a funkar fint.

Kan ju även tillägga att jag ändå är skeptisk till om det kan funka. Det kan ju vara förinspelade ljud som blandas lite random.. Eller så funkar den. Jag la över ljudfilerna till datorn (via iFiles som man bara kan med en jailbreakad telefon) och där hördes ingenting. Detta kan bero på att själva appen förstärker ljudet och filtrerar och så.. som det står i appens beskrivning. Eller så är jag lurad. Det kvittar iof för mig. Kul ändå :)

Dock är det faktiskt så att jag känner min egen puls och kan höra den genom appen. Och det låter olika beroende på var jag sätter telefonen på kroppen och om den är emot huden eller inte. Pether kollade även igenom filerna som appen består av och hittade bara mina inspelade ljudfiler och två "test ljudfiler" på mammas ljud och bebisens ljud som finns i appen så man ska kunna höra hur det kan låta och vilka ljud som hör till vem.. Sen fanns inga fler ljudfiler.... Så?

Jag vet inte. Kanske, kanske inte. Jag väljer att tro på den för nu. För jag VILL tro att det funkar.

Innan jag köpte appen beställde jag en AngelSound.. En doppler som man ska kunna lyssna på bebishjärtat med. 170kr på ebay.. Så kan väl testa! Ska funka från ca v12 så. Kan ju vara bra för en orolig människa som jag... Eller det kanske bara matar min oro. Men kul för de runt omkring som också ska ha bebis!! Så får de också prova lyssna! Och för Pether och Agnes! Sen är det ju inte säkert den funkar.. Men vi får väl se! Den ska vara ofarlig och inte innebära nån risk för Hajen iaf. Lär skriva nått om den när den kommer.

Elin <3 Ebay.

Där finns allt! Och billigt!

Elin <3 Pether, Hajen och Agnes också så klart! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0