Ont och beroende.

Idag har jag haft ont i huvudet hela dagen. Blää.. Kom på att det kan bero på att jag inte druckit kaffe alls idag. Skönt, men inte skönt att få bekräftat att man faktiskt är beroende. Jag vill inte vara beroende av någonting! Snart är det 2 år sedan jag tog min sista snus. Jag hoppas att jag kan hålla mig borta från det resten av livet. Cigaretter har jag rökt under mina dagar också. Dock inte dagligen, men för mycket. Slutade i princip med det när jag började snusa på riktigt. Sen har jag feströkt lite då och då. Nu vill jag inte ens det. Även fast jag faktiskt tycker att det är gott.. Men grejen är att det är ju inte gott! Alls!! Det är bara skönt i huvet att få i sig nikotin.

När jag slutade snusa hade jag inte bestämt mig. Jag bara fortsatte att inte ta nån snus även fast jag var sugen.. Jag vågade inte erkänna att jag höll på att sluta för det kanske hade gjort att jag hade fortsatt.. Konstigt, men så kände jag. Om jag erkände hade jag satt press på mig själv att klara det. Då hade jag nog gett upp... Först efter 3 månader accepterade jag för mig själv att jag faktiskt slutat snusa!! WOW vad skönt!! Men jag vet att jag kan inte smaka.. bara en... för då kommer jag vilja ha mer. Så det är absolut nej. Och vad skönt det är! Men en bit av mig.. min identitet försvann i samband med detta. Jag sörjer det inte.. men jag identifierade mig som snusare. Det var en del av mitt liv. Något som till och med styrde mitt liv. Planera pengarna så det räcker till snus.. planera en resa så man antingen har med sig tillräckligt för att klara hela resan eller att det finns en affär i närheten.

Men nu är jag fri! Ska bara bli av med kaffeberoendet..... Fast det ÄR gott. På riktigt! Och inte lika skadligt. Så kanske snarare bara dra ner lite på kaffekonsumtionen. För det är dyyrt också!!

Idag har jag pysslat lite. Blir nog mer av det imorgon. Och en kopp kaffe blir det också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0