Blöjor

Jag har lagt en beställning hos Helt Rättbutiken på bland annat blöjor.
 
Dessa blöjor är såklart miljövänliga (annars hade jag väl köpt på mataffären som alla andra)..
Jag har ju haft funderingar på att använda tygblöjor, vilket jag planerar att faktiskt göra också men kommer ju använda vanliga blöjor ibland.. T.ex. när man är ute på nått äventyr eller när man är lite trött på att tvätta hela tiden. Det är även så att jag har hört att första dagarna ska man använda vanliga blöjor då det första bajset är väldigt svårt att få bort.. Sen vet jag inte om jag kommer vilja tvätta en massa första dagarna.
 
"Ett ekologiskt alternativ till traditionella engångsblöjor.
Attitudes blöjor är både effektiva, bekväma och har bra en bra uppsugningsförmåga. De är tillverkade av komposterbart och förnyelsebara material och dessutom C02-neutrala!
Världens grönaste engångsblöjor! 

Även ytterförpackningen är 100% biologiskt nedbryningsbar och komposterbar.
Blöjorna är inte klorblekta."
 

Tycker det låter bra jag! Kommer dock kanske int alltid köpa dessa... Se är ju faktiskt dyra så det kommer nog bli vanliga hederliga pampers eller willys egna.. Änglamarks kanske? De tror jag till och med är miljömärkt. Aja.. Hoppas bara bebisen slipper få kemiska brännskador som vissa blöjor kan ge..
 
Jag köpte även te, blekmedel, en ansiktistvätt och hårfärg.. Henna denna gång också. Jag har kvar halva förpackningen från förra färgningen men ville ha lite rödare då den jag köpte sist var brun. Kanske går att blanda? Fast det kanske jag inte vågar.
 
Jag vill i alla fall snart träffa min bebis även fast det är 10 veckor kvar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0