Men åhh.

Jag börjar bli riktigt less på allt dela hit och dit på Facebook. Det är videos om misshandlade djur, hallal-slakt, tragiska händelser och så vidare. Men liksom.. Det krävs väl mer än att dela en länk för att ta ställning i olika frågor?
 
Du tycker kanske verkligen att det är synd om de stackars grisarna som ligger fastklämd i någon liten bur eller kossor som får halsen uppskuren.. Ja, jag mår också illa! Men vad väljer du sen att köpa i affären? Vilket kött väljer du? Vad tar du avstånd ifrån? Eller tar du avstånd från någonting? Isf av vilka anledningar?
 
Det är väldigt lätt att sitta och tycka en massa, men sen att se skillnaden i affären är tydligen svårare. Där får plånboken bestämma och köttet kanske får bli massproducerad? Det handlar inte om djuruppfödning ens.. Det är en produktion!
 
Alla väljer själva vad de vill köpa och vad de vill bry sig om, men jag blir så less på allt detta "titta vad jag bryr mig och dessa bilder gör att jag vill gråta"-delande.. Men väljer du verkligen att ta avstånd från sådant? På riktigt??
 
Jag köper väldigt sällan kött i affären. Kan vara nån enstaka gång.. Men jag har mest vilt och fisk/skaldjur i frysen/kylen. Det är så jag vill ha det. Jag köper gärna kött från någon gårdsbutik eller liknande. Där känns det i alla fall lite mer säkert att djuren haft det bra. Jag äter gärna kött, men jag ställer faktiskt krav på det och för mig får det ses som en lyx att äta kött. Vi äter ofta veg.. Vi äter inte kött varje dag för det behöver vi inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0