Uppdatering

Ja, här går allt bra. Vi mår bra och har det toppen! Hittills känner jag inte att livet är speciellt mycket jobbigare eller svårare som mamma. Sover relativt bra om nätterna, men känner att det börjar bli lite tröttsamt att kliva upp 1-2 ggr varje natt, men han bara äter och somnar om så jag är nöjd ändå. Sam verkar nöjd med livet och är sällan arg och ledsen. Han tycker visserligen om att bli buren och då är bärsjalen en "räddning" om man inte vill bära omkring eller sitta med honom hela tiden. Han verkar älska bärsjalen! Underbart och mysigt. Jag har tänkt att skriva ett längre inlägg senare om förändringen från att inte ha barn till att plötsligt ha det och lite av mina tankar och känslor kring detta.


Här händer det inte speciellt mycket förutom att min pappa, syster och hennes Tim har varit här några dagar på besök så jag har varit lite upptagen med att försöka hinna umgås med dem.. Eller låta dem ungås med Sam så mycket som möjligt medan de är här.

BVC-besöket i onsdags visade att grabben växer så det knakar. 4550g! Alltså har han gått upp 545g på en vecka (förra kollen vägde han 4005g). Så jag har nu slutat mata honom när han inte säger till. Han mår bra utan det och låter mig veta när det är dags för mat. Han kommer nog bli en liten knubbis!

Just nu ligger han i sin vagga och låter lite nöjt.. Mysigt att ligga och lyssna på hans söta små ljud..

I onsdags var jag även förbi barnmorskan för att prata lite om förlossningen bara (efterkontroll ska jag på sen i juni).. Hon gick igenom förlossningen med mig. Jag hade ändå kommit ihåg det väldigt bra fast några bitar hade jag inte riktigt grepp om. Det var väldigt skönt att prata igenom och få höra allt. Och nu vet jag vad barnmorskan som förlöste Sam heter :)

Nu är det dags att sova! Natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0