Rörelse

Jag kommer ihåg den tiden då jag knappt kände bebisens rörelser. Det var sällan som jag verkligen kände sparkar och rörelser utan det var mest bara lite fladder och så.

Nu däremot känner jag den mest hela tiden! Den buffar och rör sig mycket! Förmodligen har den gjort det hela tiden fast jag inte känt det tidigare på samma vis. Och nu är det mer svepande rörelser och att bebisen trycker som jag känner än sparkar. Och det syns.. Hela magen gungar och buktar ut här och där. Det börjar även kännas trångt för bröstkorgen. Förmodligen en liten rumpa och fötter som konkurrerar för utrymmet..

Det känns i alla fall helt underbart! Lite obehagligt men underbart!

Snart... 40 dagar... Och sen förmodligen lite till? De säger ju mellan v37-42 kommer bebisen så man ska inte vara för fast vid det utsatta datumet. Så... bebis kommer om 2-7 veckor då. Om 2 veckor kanske!!! Kanske inatt!! Man vet ju verkligen aldrig! Kan lika gärna bli igångsatt i mitten av maj typ. Hoppas att den vill komma innan det.. Lite läskigt är det.. men jag är så förväntansfull och längtar!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0