Mumriken

 
Min barndomsvän Fia har ganska nyligen flyttat tillbaka hit till stan tillsammans med hennes familj, Fredrik och My. Jag bodde nästan hos henne när vi var små och vi umgicks typ jämt. När vi bev tonåringar så ja, vi gled väl ifrån varandra antar jag. Men nu flera år senare har vi tagit upp kontakten igen och hennes dotter är bara typ 2 månader äldre än Sam. Hon pysslar och syr massa också, men kanske på en något högre nivå.. Så vi tog och lånade ut våra barn under en dag så vi kunde ha en liten syjunta! Det resulterade i att våra barn så snällt fick kläs ut till Lilla My och Snusmumriken! Och det blev så bra! 
 
Det är roligt hur saker och ting ter sig. Att vi skulle råka vara gravida nästan samtidigt och sen börja umgås igen efter all denna tid. Än mer komiskt är ju att en annan av mina vänner också blev grevid nästan samtidigt som mig och hennes lilla Lee är ju bara en veckan yngre än Sam.
 
Det är så roligt att det är så många omkring en som har fått barn ungefär samtidigt som oss. Jag trodde ju att jag skulle vara den enda i min bekantskapskrets, men plötsligt ploppar det upp bebisar lite här och där.
 
Appropå bebisar och sånt så har jag lyssnat på lite Sommar i P1 om att folk hela tiden ska lägga sig i och tycka att "är det itne dags för en liten bebis för er" och liksom försöka övertala folk att skaffa barn. Jag kände mig lite träffad då jag säkert försökt lite smått (kanske ofta mer på skoj) att få andra att skaffa bebis. Men det finns faktiskt människor som antingen inte kan få barn eller ligger nå in i helsike men det blir ändå inget men det finns även dom som faktiskt inte lockas av tanken att ha egna barn. Och det måste man ju respektera! 
 
Nu blev det bara en massa svammel. Vet knappt vad jag skrev, men nu ska jag ta och hämta vatten åt den dära killen som sitter och spelar TV-spel bredvid mig för han bad så snällt för typ en kvart sen. Sen ska jag dra på mig lite kläder och göra en lampskärm till vardagsrummet. Adjö!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0