Nyår i England



Så var 2013 slut och 2014 har börjat.

Vi är just nu i England hos min kära syster. Igår firade vi in det nya pret med underbart god middag, någon öl och Catan.

2013 var året då det hände mycket i mitt liv. För exakt ett år sedan flyttade vi ut på Rödön. Jag var gravid och skulle inleda min yrkeskarriär som förskollärare i Marieby. Hann jobba ett litet tag innan jag blev sjukskriven pga mina eksem.


Den 30/4 hände det största som någonsin hänt mig. Min son föddes! 3e dagen över tiden gick vattnet kl 00.30 och 03.52 låg han på mitt bröst. Aldeles färsk. 3330g och 51cm! Vi stannade bara en natt på BB och kom hem 1/5. Det var mycket speciellt att få komma hem med en liten person som var helt beroende av oss.

Annars har 2013 bjudit på massa andra trevliga händelser och upplevelser. Många fina dagar i solen med nära och kära, mysiga dagar i soffan och några resor. Vi åkte och hälsade på Urkultarna i Kristinehamn, Pethers pappa och min pappa. Vi åkte på Urkultsfestivalen också med barn och allt.

Pether började jobba och jag och Sam började hitta någon slags dagsrytm.. Sen var det dags för flytt igen lite spontant sådär. Men oj vad bra det blev!!

Och nu blev det en resa till England. Skönt att kunna ta sig iväg såhär trots att vi nu har barn på heltid. Men nästa tripp hit ska Agnes följa med på! :)

Det var lite kort om 2013. Det har hänt mycket mer såklart :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0