Vår lilla grabb.

 
Pannkakstårta hos My. Det var inte dåligt det heller!

Det händer så otroligt mycket! Han har blivit så stor så snabbt. Nu går han runt här hemma och leker med massa grejer, babblar, stökar och lite då och då kommer han fram till oss och liksom bara kollar av att vi är kvar. Han är 10 månader och 9 dagar. Han kan säga flera ord, gå helt utan större problem (ja, balansen är väl lite kvar på..) och han är med.. Han förstår mycket när vi pratar med honom. Han försöker äta med gaffel helt själv och han är verkligen jätteduktig. Detta är helt otroligt!
 
I och med att han är mycket mera rörlig nu så har jag desto mer att göra. Det är knappast så att jag hinner sitta och slappa i soffan under dagarna. Men det är ju roligt att vara med honom.
 
Jag börjar faktiskt lite smått längta tillbaka till att börja jobba. Det ska bli skönt samtidigt som jag gärna vill vara hemma med Sam för alltid. Eller jag skulle gärna börja jobba halvtid nu så vi får vara ifrån varandra någon dag i veckan. Då tror jag att jag skulle uppskatta de dagar jag är hemma mer. Jag ser inte framemot att jobba 100%.. Det känns jobbigt att tänka på fast jag vet att när jag väl börjar göra det så kommer det ju gå bra och vara roligt. Jag tycker ju faktiskt att det är roligt att jobba i förskolan. Det är därför jag blev förskollärare faktiskt!
 
I torsdags fyllde Sams vän 1 år. Tänk att det har gått ett helt år sedan lilla My kom till världen. Och snart är det Sams tur att fylla år. Jag får sådan ångest.. Fast som sagt, det är ju roligt också.
 
Nu ska jag ta och gå och lägga mig!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0